אילו סוגים של התחדשות עירונית קיימים?

מהו פרויקט תמ"א 38?

תמ"א 38 היא תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, אשר הוכנה ביוזמת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ואושרה ע"י ממשלת ישראל ב-14.4.2005.

קרא/י עוד >

• תמ""א 38 (1) – שיפוץ הבניין וחיזוקו – תוך הוספת קומות ע"י הקבלן.

• תמ""א 38 (2) – הריסת הבניין ובניית בניין חדש במקומו – ללא שינוי תב"ע.

• פינוי בינוי – הריסת הבניין ובניית בניין חדש במקומו – בתהליך של שינוי תב"ע.

• בינוי פינוי – הריסת הבניין ובניית בניין חדש במקומו – בתהליך של שינוי תב"ע, כאשר הבנייה של הבניין החדש מתרחשת לפני הפינוי של הדיירים מהבניין הישן, כך שעם סיום הבנייה עוברים הדיירים ישירות לבניין החדש. בינוי-פינוי מתאפשר במקרים בהם יש עתודת קרקע פנויה הסמוכה לפרויקט, שהעירייה מוכנה להקצות לטובת העניין תמורת הקרקע שעליה בנוי הבניין הישן.

מי מרוויח מפרויקט התחדשות עירונית?

פרויקט התחדשות עירונית מיטיב עם כל הצדדים : מבחינת בעלי הדירות – זוהי הזדמנות לקבל דירה גדולה יותר, עם מרפסת שמש, ממ"ד וחניה, בבניין חדש ומודרני ולהגדיל את ערך הנכס שלהם – ללא כל הוצאה מצדם. מבחינת היזם, זו הזדמנות עסקית, שמאפשרת לו לבנות בבניין החדש דירות נוספות שמיועדות למכירה לקהל הרחב וכך לממן את הפרויקט כולו וגם להרוויח ממנו. מבחינת הרשות המקומית – זוהי הזדמנות לחדש את פני העיר ולשפר את בטיחותם ורווחתם של התושבים בעיר, ומבחינת הציבור הרחב והמדינה כמי שמייצגת אותו – זו הזדמנות נדירה ליהנות מהיצע דירות חדשות באזורי ביקוש שלרוב אין בהם זמינות של קרקעות חדשות לבנייה.

דילוג לתוכן